U bent hier

Met Belgerinkel naar de Winkel

Met Belgerinkel naar de Winkel, de grootste fietspromotiecampagne van Vlaanderen, was 15 jaar lang een vaste waarde in het voorjaar.

Dankzij de goede samenwerking tussen Bond Beter Leefmilieu en UNIZO (en vele jaren ook andere partners zoals CM en Gezinsbond), kende de campagne jaar na jaar een groot succes. Maar liefst éen op twee deelnemers geeft aan dat hij meer fietst dankzij het duwtje in de rug van Belgerinkel. Dat betekent dat Belgerinkel jaarlijks maar liefst 30.000 Vlamingen motiveert om vaker te fietsen! 

De campagne ontstond in 2002: na enkele proefjaren in Hasselt en Mechelen slaagt BBL erin om dat jaar 43 steden en gemeenten, en 3500 handelaars warm te maken voor een bewustmakingscampagne. Met Belgerinkel naar de Winkel is gelanceerd en zal 15 jaar lang hoge toppen scheren. Met legendarische momenten als de fietstassen van Van Beirendonck, een sociale media-romance tussen Tom Kestens en Roos Van Acker, jaren met 2,7 miljoen geregistreerde fietsverplaatsingen, applaus voor onze campagne op het internationale Velo-Citycongres in Kopenhagen, het registreren van meer dan 1 miljoen loten voor onze nationale tombola,... 

De laatste Belgerinkel-campagne vond plaats in het voorjaar van 2016.

In 2017 komt BBL samen met zijn partners met een totaal nieuw concept: Zo Dichtblij