Growfunding: info voor deelnemers oproep 20 oktober 2019 | Bond Beter Leefmilieu

U bent hier

Growfunding: info voor deelnemers oproep 20 oktober 2019

<< Terug naar pagina Growfunding

Mogelijke indieners zijn verenigingen of organisaties, maar informele groepen en personen. Om je projectidee in te dienen stuur je een korte omschrijving, richtbedrag, doel van het project, motivatie en jouw contactgegevens naar Janne Ruszkowski (janne.ruszkowski@bblv.be). 

  • Infosessie voor iedereen met vragen op 7 oktober om 18u bij Bond Beter Leefmilieu (Tweekerkenstraat 47, Brussel). Inschrijven via janne.ruszkowski@bblv.be  
  • Wie geselecteerd wordt, volgt twee begeleidende workshops onder leiding van het gespecialiseerd Growfunding team. 
    • Workshop 1: Van idee tot Growfunding-project. Voor mensen die effectief een Growfunding campagne willen opzetten (29/10/ 19, 18-20u., BBL)
    • Workshop 2: Hoe bouw je een communicatieplan op? Deze workshop is een vervolg op de eerste, en dus ook verplicht voor mensen die een Growfunding campagne willen opzetten (5/11/19, 18-20u., BBL)
  • Lancering Growfunding-projecten/campagnes. Eens je campagne gepubliceerd is, heb je 100 dagen om je streefbedrag op te halen. Ook tijdens de campagneperiode kan je rekenen op ondersteuning en ons advies!

 

Hoe verloopt de projectoproep?

  • Je stuurt een projectvoorstel in. Onze jury selecteert beloftevolle projecten.
  • Ieder geselecteerd project krijgt twee workshops, waarin we je begeleiden naar een succesvolle Growfunding-campagne. 
  • De vormingsmomenten geven je een goed beeld van wat je zal moeten doen om jouw Growfunding tot een geslaagd einde te brengen. Ga er met de juiste mensen naartoe.​
  • Je zorgt ervoor dat je projectidee af is voor je aan de campagne begint. Dankzij de vormingen weet je wat/wie je nodig hebt, wat je doelen zijn, hoeveel tijd je zal nodig hebben. Met een vaag idee is het moeilijk een gerichte campagne te maken
  • Wanneer je campagne helemaal klaar is, komt je project online op het Growfundingplatform. Tijdens de campagneperiode voer je als projecteigenaar campagne. 
  • Voorzie voldoende tijd om de campagne te trekken, je netwerk aan te spreken, en communicatiemateriaal te maken. Naast de begeleiding moet je er zelf natuurlijk ook tijd in steken. 
  • Eens je campagne gepubliceerd is, heb je 100 dagen om je streefbedrag op te halen. Ook tijdens de campagneperiode kan je rekenen op ondersteuning en ons advies.
  • Het unieke aan het Growfunding-platform is, dat het een participatieve methodiek betreft. Gebruik het om een netwerk op te bouwen, klanten te vinden en je project op een zo goed mogelijke manier te presenteren.