Growfunding: info voor deelnemers oproep 22 mei 2020 | Bond Beter Leefmilieu

Growfunding: info voor deelnemers oproep 22 mei 2020

<< Terug naar pagina Growfunding

Data en locatie workshops

  • Benieuwd hoe crowdfunding werkt, waarvoor je crowdfunding zoal kan inzetten en hoeveel tijd je zal moeten investeren? Op 4 mei (17u00-18u30) organiseren we gratis en vrijblijvend een online infosessie waarin we je meer vertellen over communitybuilding, campaigning en het specifieke concept van Growfunding vzw. Inschrijven kan hier.
  • Wie geselecteerd wordt, volgt twee begeleidende workshops onder leiding van het gespecialiseerde Growfunding-team. 
    • Workshop 1: Van idee tot Growfunding-project. Voor mensen die effectief een Growfunding-campagne willen opstarten. (02/06/20, 18u30-20u30)
    • Workshop 2: Hoe bouw je een communicatieplan op? Deze workshop is een vervolg op de eerste en dus ook verplicht voor mensen die een Growfunding-campagne willen opstarten. (09/06/20, 18u30-20u30)

Hoe verloopt de projectoproep?

  • Je stuurt een projectvoorstel in. Onze jury selecteert beloftevolle projecten.
  • Ieder geselecteerd project neemt deel aan twee workshops, waarin we je begeleiden naar een succesvolle Growfunding-campagne. 
  • De vormingsmomenten geven je een goed beeld van wat je zal moeten doen om jouw Growfunding tot een geslaagd einde te brengen. Ga er met de juiste mensen naartoe.​
  • Zorg ervoor dat je projectidee af is voor je aan de campagne begint. Dankzij de vormingen weet je wat/wie je nodig hebt, wat je doelen zijn, hoeveel tijd je zal nodig hebben. Met een vaag idee is het moeilijk een gerichte campagne op te bouwen.
  • Wanneer je campagne helemaal klaar is, komt je project online op het Growfundingplatform. Tijdens de campagneperiode voer je als projecteigenaar campagne. 
  • Eens je campagne gepubliceerd is, heb je honderd dagen om je streefbedrag op te halen. Ook tijdens de campagneperiode kan je rekenen op onze ondersteuning en ons advies.
  • Het unieke aan het Growfunding-platform is dat het een participatieve methodiek is. Gebruik het om een netwerk op te bouwen, klanten te vinden en je project op een zo goed mogelijke manier te presenteren.

Wat wordt er van je verwacht?

Wie in een Growfunding-campagne stapt, geniet van begeleiding door Growfunding, maar moet zelf ook tijd investeren in het project. Zo wordt er van je verwacht dat je een netwerkanalyse uitvoert, aanwezig bent op de vormingsmomenten en communicatiemateriaal creëert. Voorzie dus voldoende tijd om aan de campagne te werken.